onsdag 28 oktober 2009

Maximum White Stripes

Så nu har jag lyssnat på "Maximum White Stripes: The Unauthorised Biography Of The White Stripes" sen jag kom hem... dvs i drygt 3 h. Det var Jon som skickade spotify-länken. Det är en biografi om white stripes... Riktigt riktigt intressant. De gick igenom låt för låt på deras första album och lite bakgrund om bandet (fast jag visste det mesta redan ;) ) En sak jag inte visste at är "one more cup of coffee" är en dylan-version. Måste leta reda på hans låt, den finns inte på spottan. Bäst jag sätter på ngt lättlyssnat svenskt indiepop :)

Det var ngt jag skulle skriva om idag när jag och josse var ute och fixade lunch. Hon gillar mitt smeknamn Cbha för att då kan man kalla mig för chba-kebab. Lite kul faktiskt. Jag gillar sånna namn. När jag var liten (väldigt liten) kallade jag mig för Christine-filippin-rullgardin. Jon kallades för Jon-kalkon-cykelmelon och Vendela för Vendela-Pendela-päronpung (hon gillar inte den)

Idag har jag blivit motiverad! Jag ska nu dricka minsta möjliga mängd alkohol med maximala effekt och jag ska inte tävla med andra (tror inte jag gör det så mkt ändå) utan bara prestera efter efter mig själv och mina resultat. Tack inspirationsdag! Nu ska jag käka en äggamacka (kan inte vänta tills imrogon på skogsäventyret) och sen ska jag till gymmet hoppas jag på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar