fredag 24 juni 2011

On The Road

Nu är man på väg till midsommarfirande i jämjö. Vi laddar i bilen med en nybränd skiva som cd-spelaren inte vill kännas vid och färdkost. Guldkanalen får bli vår räddning när p3 ej kan leverera. Dock är guldkanalen lite opålitlig och jag leder med hästlängder över Karro i förtäring av färdkost. Men ska ge Karro en chans nu så jag kan vinna med midsommarlunchen :D

Mycket vägarbete idag men Karro slingrar sig förbi som en gudinna mellan alla röd- och gula vaningsskyltar så vi kommer absolut inte bli jätte sena. För övrigt strålar molnen och solen  skiner med sin frånvaro. Kanske kan man förvänta sig ett uppfriskande regnstänk? Då är jag förberedd med waterproof blackout mascara och produkter i stora lass.

Min huvudsakliga uppgift är att peppa Karro till perfekt körning och omkörning, ha ansvar för färdkost och flyta det från växlingsspaken vid eventuella inbromsningar och uppväxlingar och självklart hålla koll på kartan (vilket jag snart ska ta tag i). Rent generellt lyckas jag sådär med mitt uppdrag. Dessutom måste radiokanalen ständigt bytas speciellt när Mats  Andersson pratar förlänge väder på P4. Men han sa att tälta kommer inte vara ngr problem utan det är bara häftigt.

Nu tittar solen fram och allt tyder på en lyckad midsommarafton! Glad midsommar!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar