onsdag 3 februari 2010

CupCakes

Idag skulle jag få en ny tand. Med när jag kom till tandläkaren och vi provade tanden blev både jag och min tdl arg. Tanden var i fel färg... den var för gul och för tjock... dessutom hade den inte samma form som min andra framtand hade. Så det blev en ny temporär tand... dock finare den här gången för vi tyckte inte att jag skulle behöva gå runt och se ful ut i en vecka till. Jag som skulle fira min nya tand idag med familjen :( Men jag och vendela fixade ända fram ett recept och skulle börja baka. Mamma sprang till affan för att köpa det vi behövde till vår mästerverk. När hon kom hem inser vi att vi (jag) hade glömt bort att skriva upp det viktigaste... huvudingrediensen vit choklad. Jag fick då tralla dit och köpa det. På vägen blev jag attackerad av snöbollar av ett barngäng... och jag var tom tvungen att skrika på dom.. vilket ledde till att de kastade ännu mer på mig... vad har hänt med trygga Lindeborg? Väl vid affen träffar jag ett par gamma klasskamrater. Det var kul men lite deprimerande att de fortfarande är kvar här. Sen kom jag äntligen hem och vendela hade redan gjort klart smeten och vi började på glasyren. Resultatet:


Fint ska det va!


Det blev lite frosting över


Vendela och jag är mkt nöjda med resultatet


Och mätta blev vi!

6 kommentarer:

  1. Jag älskar det här inlägget..med alla bilderna och allt det där! Vill gärna smaka också.

    När ser jag dig igen min sköna böna? Jag tänkte ha födelsedagsfika på lör (kl 14:30..ändrade tid lite så att vem-kan-slå-fredrik-och-filip-andreas kan komma) kan du komma? eller måste jag helt ändra dag?

    SvaraRadera
  2. Men vad gött! Skicka till Norrland!!!

    SvaraRadera
  3. Cupcakes kommer på posten!!! Johanna: I'll be there =) //CHBA

    SvaraRadera
  4. Åh vad goda de ser ut =) Men Christine, affen? Kom i luckan! Vem säger så i din ålder? =p

    /Karro

    SvaraRadera
  5. hahahhaahhah!!!

    det ser ut som du sover/ska spy på den sista bilden!!

    //vendela<33

    SvaraRadera
  6. Det heter AFFAN! Jag säger inte så om alla utan bara om ICA på Lindeborg.

    Vendela. Ja jag spyr och du kollar på tv bara :P

    SvaraRadera