lördag 19 december 2009

cykel- och snökaos

Nu sitter jag i min ensamhet en lödagkväll. Hade stora planer för ikväll (från och till). Från början var min plan att hålla kvällen öppen och inte bestämma ngt och annars skulle jag hänga med mina kursare och äventyrsutskottet på skriskoåkning på stortorget (och om jag ägde isen där!!!) och sen festa med karro och hennes polare. Ville komma och åka mkt dels för att detta blir det sista roliga vi hittar på innan alla ska hem till sina hålor och uggla under julen och efter jul och nyår kommer det där jävla tentaplugget (som jag hoppas att mina pluggpolare och jag kommer att mysa till med tentafik varje dag). Ffa ville jag säga Hej Då till Josse som ska fara hem till Deutschland imorgon. Men fröken Hjalmarsson dök inte upp till stortorget. Vi blev sugna på varm choklad i kylan så vi gick och käka mat efter äventyret. Fortfarande ingen tysk som hörde av sig. Efter ett tag begav vi oss hem och då inte med cykeln för att ngr fjantiga minusgrader hade frusit sönder mina växlar (inte helt enkelt att cykla i ettans växel om det inte är i uppförsbackar och dom finns inte i skåne) och andreas hade sparkat sönder sin kedja (jag tyckte det var väldigt onödigt av honom...). Så vi traskade hem i typ 5 dm snö... det var jätte jätte jobbigt och jag blev så kall. På vägen hem ryktades det om varm choklad och filmen Juno hos angu och johanna så jag hängde på där efter att ha köpt 6 hg lösgodis på vägen. Det var trevligt och halvvägs in i filmen dyker hon upp, Josefine! Paus i filmen och lite snack. Sen stack hon och vi satte på filmen igen. Johanna blev trött och gick och la sig och angu bara längtade tills filmen tog slut så jag och andreas också kunde gå. Tills slut gick vi och nej, jag åt inte upp allt godis själv. Jag och andreas gick med våra cyklar hem och jag blev så kall igen. Väl hemma hade karro förfest och jag blev sugen på att hänga med ut. Men jag var verkligen inte i form.. skit äcklig, smutsigt hår, smink och kläder från gårdagen, promillehalt 0,00... (jag är inte alltid så äcklig). Min plan var ju att duscha efter skriskon och sen sticka ut men så blev det inte. Hade jag bara haft en cykel som fungerade bra att jag kunnat cyklat med dom och iaf vara ute en liten stund och sen enkelt ta mig hem. Och hade det varit snöfritt eller iaf mindre än 1 dm snö hade jag kunnat promenixa utan att mina gå-ut-skor hade blivet helt genomsura.

Nu äntligen blir jag trött... älskar att blogga för att det är så uttråkande. Och då ska ni veta att jag städade undan karros förfest innan jag satte mig vid datorn för att jag var så pigg.
God Natt

2 kommentarer:

  1. Haha, vadå inte alltid så äcklig? Jag har aldrig sett dig duscha =p

    Tack för städningen =)

    SvaraRadera
  2. men hallå ANONYM!! Du vet att jag mycket väl tar en dusch lite då och då :P

    SvaraRadera