måndag 7 december 2009

Måndag förmidag = koffeinmissbruk

Varje måndag likadant. Är ju ledig nu på förmiddagen och meningen är att jag ska plugga på fallet men efter dryck 30 min aktiv tid inser jag att jag är klar. Vet inte om fallen vi får är för små eller att jag helt enkelt överskattar migsjälv. Men skönt är det iaf! Istället missbrukar jag kaffet. Det första jag gör är att sätta på kaffemaskinen. Vanliga dagar dricker jag en kopp för att riktigt vakna men nu tar jag en kopp och häller över det andra i en termos. Idag hade jag tvättid vilket betyder att jag var uppe extra tidigt, vilket betyder extra mycket kaffe. Frullen fick jag inte i mig förrän nu vid 12. Massa nyttiga saker har jag gjort idag. Förutom plugg i 30 min och tvättat så jag har städat badrummet (mig veckouppgift utförd!) och tagit upp en kycklingbit ur frysen.

Nu till en mindre bra sak. För ett tag sen blev jag jätte irriterad när jag fick höra en ny (eller "ny") låt på radion. Det av en låt som jag fick massa vidriga rysningar av att höra och jag blev väldigt besviken när refrängen i låten är tagen ut Imogen Heaps låt "Hide and Seek". Gillar den låten som fan och blev bara besviken att höra den i en RnB-låt. Hade det inte varie för refrängen så hadejag säkert inte märkt av låten från början. Men Jag har hört denna omgjorda låt tre gånger idag, varav den tredje var den remix av den redan omgjorda låten. Måste få ur mig detta. Nu ska jag googla fram vad den dåliga låten heter så ni fattar vad jag partar om.
Jämför: http://www.youtube.com/watch?v=pBI3lc18k8Q

men den bra: http://www.youtube.com/watch?v=Y4OLQB7ON9w&feature=fvw

5 kommentarer:

  1. Vad kul att du redan bloggat igen =) Ska lyssna sen och jämföra. Nu måste jag ta disken så du slipper klaga =p Haha..

    /Karro

    SvaraRadera
  2. Ja lyssna och sprid vidare :)

    SvaraRadera
  3. Åååååå!
    Du skiver så mycket christine. Det är inte kul att läsa din blogg om du inte har några bilder!
    och jag tycker om den remix-ade låten bäst:D

    //Vendela

    SvaraRadera
  4. Vilka krav man får: "Du uppdaterar inte så ofta", "Du skriver för mkt", "Du lägger inte upp ngr bilder". Har lite problem med att jag saknar en dator med full fuktion hemma och dessutom lider av tidsbist pga av tentaplugg. Stressa inte, oroa dig inte! :P

    Ps. Vi MÅSTE gör ngt åt din musiksmak. Vad har hänt liksom? Det verkade ju vara så bra när jag bodde hemma. Shape up! =)

    SvaraRadera
  5. haha
    Men ne vi måste göra ngt åt DIN musik smak.
    Men stressa inte ,oroa dig inte du kmr att växa ifrån din winnerbeck-hästpojken-smak för elr senare :D

    //Vendela

    SvaraRadera