fredag 14 maj 2010

Fredagsbesök hos farmor

Det är lite roligt med min farmor. Varje gång man kommer och hälsar på jämrar hon sig över att hon inte har ngt att bjuda på. Och ändå dukas hur mkt mat fram som helst och inte bara det. Till kaffet hittar hon alltid en eller flera kaka/or i frysen eller i skåpet (eller både och) och ibland kommer tom en glass fram. Och man går där ifrån mätt och trätt. "Jag har ju inget att bjuda på"... jo visst! Idag fick tom jag med mig en ölpeng som jag kan "kladda" för på möllan ikväll och en fredagsöl

Idag under mitt besök kom det fram att farmor inte tycker om krokodiler och tycker inte att de fyller ngn funktion. Hennes förklaring: En lite törstig gnu tar sig ner till vattnet för att dricka lite och så ligger där en krockis smygande som helt plötsligt attackerar den stackars oskyldiga lilla gueen. Jag kunde bara säga (känslolös som jag är): Så är livets verklighet.

Men farmor är både ball och snäll!

Så nu tar jag helg!

2 kommentarer: