måndag 3 maj 2010

Vilken helg... give me a break!

Det märks att man börjar bli gammal när man måste vila upp sig efter bara en helg! Helgen började fredag morgon när jag, karro och eva valborgsshoten med kaffet kl 8. Därefter mötte vi upp My och tog oss till lund. Efter två flaskor "champis" och knappt ngr uppätna jordgubbar kunde inte ens regnet förstöra vår valborg. Vi tillsammans med vinet var tappra. Efter en heldag i parken drog vi oss till ebba och helsningkrona där vi fick lite ny energi i form av kaffe, resorb och öl. Ebba bjöd oss på mat och öl på nationen som följdes av lite korridorshäng och därefter begav vi oss till grannhusets festande. Fram mot 12 blev jag och My lite rastlösa och ville till ÖGs. Man förvånar sig själv när man efter ett antal öl hittar genom halva lund i mörker (dock en omväg). Men vi hade kul den timmen vi var där :) Kvällen avslutades på donkan!

Lördag! Seg och som vanligt lite spyfädig tog jag mig hem, gav mig en dusch och tog mig till mamma för att bli bjuden på mat. Därefter direkt till en väns examensfest. Mitt tillstånd var att gå dit, träffa lite gamla vänner och ta sig hem i tid... med icke... Efter fösta ölen kom suget efter en andra och lite vin. Med en Tysk på festen som var på g liksom resten av festsällskapet begav vi oss ut till babel. Det var kul och ledde till att vi gick vidare till kb där jag var konstigt pigg av ngn anledning. På vägen hem var eva efterfestsugen och nära att övertala mig men här kom förnuftet in... dags att sova lite.

Och söndagen blev som den blev. Efter lite häng i parken med ngr fotbollsvänner i strålande sol och under himmelskblå himmel begav vi oss till stadion och skånederby. Och matchen gick som den gick =) Intressant att se vad GAIS kan göra med hbg ikväll!

1 kommentar: